veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Stap 1 - Producten bestellen
    Heeft u een product gevonden? Klik dan op de knop ‘Toevoegen aan winkelwagen’.

    Stap 2 – Winkelwagen
    Hier kunt u eventueel het aantal artikelen nog wijzigen.

    Stap 3 – Bestellen
    Bent u klaar met winkelen? Klik dan in uw winkelwagen op de knop ‘Afrekenen’.

    Stap 4 - Gegevens invoeren
    Om uw bestelling te kunnen verwerken, vragen wij u enkele persoonlijke gegevens in te vullen.

    Stap 5 - Betaal- en bezorgmethode
    Hier kunt u uw betalingsmethode selecteren en kiezen of u uw bestelling wilt afhalen of laten bezorgen.

    Stap 6 - Bestelling bevestigen
    Tot slot moet u onze Algemene Voorwaarden accepteren en kunt u de order ‘Bevestigen’.
    Per e-mail ontvangt u een bevestiging van uw aankoop.

    Bij Smulderstextiel.be staat veilig winkelen hoog in het vaandel.
    Online winkelen is bij ons dan ook 100% veilig en betrouwbaar. Bij vragen over het bestellen van artikelen kunt u contact opnemen met onze klantendienst. Wij staan u graag te woord.

    Alle genoemde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

  • Is mijn artikel of maat beschikbaar?

    Per artikel wordt in de webshop een voorraadstatus weergegeven. Er zijn vier verschillende statussen: groen, blauw, oranje en rood. De groene status betekent dat het product uit voorraad leverbaar is en direct geleverd kan worden. Blauw wil zeggen dat het product tijdelijk niet leverbaar is en in bestelling is bij de leverancier. Een oranje status houdt in dat het product niet voorradig is en besteld moet worden bij de leverancier. Ter indicatie wordt bij blauw en oranje een verwachte leverdatum aangegeven. De rode status betekent dat het product definitief uitverkocht en niet meer te verkrijgen is.

    Let op: de voorraadstatussen verschillen per product per maat en kleur.

  • Mijn bestelling is deels niet op voorraad. Wat nu?

    Uw bestelling wordt pas verzonden wanneer alle producten voorradig zijn. Wilt u het gedeelte dat wel uit voorraad leverbaar is eerder ontvangen? Neem dan contact op met onze klantendienst.

  • Ik heb besteld maar wil mijn order wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Heeft u een fout gemaakt in uw order? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst om indien mogelijk de order nog aan te passen.

Betalen

  • Welke betaalmethodes zijn er?

    Bij bezorging en afhalen op een UPS Access Point zijn er twee betaalmethodes mogelijk: 
    - Bancontact/Mister Cash betaling
    - Creditcard betaling

    Bancontact/Mister Cash betaling
    U betaalt direct veilig met uw bank.

    Creditcard betaling
    Alle Visa, Mastercard en American Express creditcards worden geaccepteerd.
    3D secure: We vinden het belangrijk dat deze betaalmethode veilig verloopt, daarom laten we betalingen niet alleen via een PCI-gecertificeerde partij lopen, maar hebben we ook een extra beveiligingsniveau voor betalingen met Visa en Mastercard. Dit beschermt de gebruiker tegen ongeautoriseerd gebruik van de creditcard.

    Achteraf betalen & onder rembours betalen
    In België is het bij ons helaas niet mogelijk om achteraf te betalen of onder rembours aan de deur te betalen.

  • Zijn er ook kortingscodes van Smulderstextiel.be?

    Smulderstextiel.be maakt geen gebruik van kortingscodes. Wel worden er in sommige gevallen unieke actiecodes uitgedeeld. Deze kunnen bijvoorbeeld gewonnen worden bij winacties of via de nieuwsbrief verspreid worden. U kunt zich hier inschrijven voor de nieuwsbrief.

  • Hoe gebruik ik een actiecode?

    Uw actiecode kunt u gebruiken door deze in de winkelwagen in te voeren bij ‘actiecode inwisselen’. Het bedrag wordt vervolgens automatisch verrekend met uw bestelling.

    Is het bedrag van uw bestelling exclusief verzendkosten minder dan € 50,-, maar inclusief deze kosten meer dan € 50,-, dan moet u de resterende verzendkosten betalen. In alle andere gevallen hoeft u geen verzendkosten te betalen.

    Een actiecode is niet inwisselbaar voor geld. Producten aangeschaft met een actiecode zijn niet om te ruilen voor geld. De actiecode is één keer te gebruiken en vervalt ongeacht het bedrag van de bestelling na gebruik. Per bestelling is één actiecode te gebruiken. 

Verzenden & Bezorging

Garantie & Retouren

  • Mijn product bevat bij ontvangst een (productie)fout, hoe kan ik dit retourneren?

    U kunt uw producten binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen. Dit is te allen tijde gratis. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar u bent hiertoe niet verplicht. Op het moment dat u heeft aangegeven uw aankoop te willen retourneren heeft u 14 dagen om het product terug te sturen. Gebruik hiervoor het retourformulier, of stuur het direct via UPS naar onderstaand postadres. Een overzicht van de UPS afhaalpunten bij u in de buurt vindt u op de website van UPS. Bij het afhaalpunt hoeft u voor de zending niet te betalen.

    De te retourneren artikelen dienen redelijkerwijs worden verstuurd. Verpak deze in stevig papier, plastic draagtas of in een doos. We raden bij het versturen via het UPS afhaalpunt altijd aan de barcode/verzendbewijs van uw pakket te bewaren. U kunt zo de status van het pakket met deze code volgen en zien wanneer het pakket bij ons is afgeleverd. Wanneer de retourzending door ons is ontvangen, verwerken wij deze binnen 7 werkdagen. 

    Van door ons eventueel terug te storten bedragen, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten van de heenzending als het de gehele bestelling betreft, krijgt u via e-mail bericht. Deze bedragen worden binnen 1 tot 3 werkdagen na verwerking teruggestort op uw rekening.

    Heeft u met een creditcard betaald, dan geven wij direct na verwerking van uw retourzending aan de creditcardmaatschappij door dat u een bedrag terug moet ontvangen. Zij zorgen dat binnen 14 dagen het bedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten van de heenzending als het de gehele bestelling betreft, weer op uw creditcard staat.

    Wanneer u slechts een deel van de bestelling retourneert worden de verzendkosten van de heenzending niet vergoed.

    Over uw aankoop is de wettelijke garantie van kracht. Dat houdt in dat u naar redelijkheid mag beoordelen of het product naar wens is. U mag producten uit de verpakking halen en bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

    Kloosterweg 18
    4421 PV Kapelle
    Nederland

  • Mijn ontvangen product is niet naar wens. Wat nu?

    U kunt uw producten binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen. Dit is te allen tijde gratis. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar u bent hiertoe niet verplicht. Op het moment dat u heeft aangegeven uw aankoop te willen retourneren heeft u 14 dagen om het product terug te sturen. Gebruik hiervoor het retourformulier, of stuur het direct via UPS naar onderstaand postadres. Een overzicht van de UPS afhaalpunten bij u in de buurt vindt u op de website van UPS. Bij het afhaalpunt hoeft u voor de zending niet te betalen.

    De te retourneren artikelen dienen redelijkerwijs worden verstuurd. Verpak deze in stevig papier, plastic draagtas of in een doos. We raden bij het versturen via het UPS afhaalpunt altijd aan de barcode/verzendbewijs van uw pakket te bewaren. U kunt zo de status van het pakket met deze code volgen en zien wanneer het pakket bij ons is afgeleverd. Wanneer de retourzending door ons is ontvangen, verwerken wij deze binnen 7 werkdagen.

    Van door ons eventueel terug te storten bedragen, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten van de heenzending als het de gehele bestelling betreft, krijgt u via e-mail bericht. Deze bedragen worden binnen 1 tot 3 werkdagen na verwerking teruggestort op uw rekening.

    Heeft u met een creditcard betaald, dan geven wij direct na verwerking van uw retourzending aan de creditcardmaatschappij door dat u een bedrag terug moet ontvangen. Zij zorgen dat binnen 14 dagen het bedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten van de heenzending als het de gehele bestelling betreft, weer op uw creditcard staat.

    Wanneer u slechts een deel van de bestelling retourneert worden de verzendkosten van de heenzending niet vergoed.

    Over uw aankoop is de wettelijke garantie van kracht. Dat houdt in dat u naar redelijkheid mag beoordelen of het product naar wens is. U mag producten uit de verpakking halen. Bij retouren dient de verkoopverpakking aanwezig te zijn en is het product ongewassen. U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

    Kloosterweg 18
    4421 PV Kapelle
    Nederland