Nu: elk 2e dekbedovertrek voor de helft van de prijs!

veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Stap 1 - Producten bestellen
    Heeft u een product gevonden? Klik dan op de knop 'IN WINKELWAGEN'.

    Stap 2 – Winkelwagen
    Kies het gewenste aantal artikelen of kies 'VERDER WINKELEN' om nog een product toe te voegen aan de winkelwagen.

    Stap 3 – Bestellen
    Bent u klaar met winkelen? Klik dan in uw winkelwagen op de knop ‘BESTELLEN’.

    Stap 4 - Gegevens invoeren
    Om uw bestelling te kunnen verwerken, vragen wij u enkele persoonlijke gegevens in te vullen.

    Stap 5 - Betaal- en bezorgmethode
    Hier kunt u uw betalingsmethode selecteren en kiezen of u uw bestelling wilt afhalen of laten bezorgen.

    Stap 6 - Bestelling bevestigen
    Tot slot kunt u uw bestelling controleren en dient u onze Algemene Voorwaarden te accepteren door te klikken op 'AANKOOP BEVESTIGEN'.
    Per e-mail ontvangt u een bevestiging van uw aankoop.

    Bij Smulderstextiel.be staat veilig winkelen hoog in het vaandel.
    Online winkelen is bij ons dan ook 100% veilig en betrouwbaar. Bij vragen over het bestellen van artikelen kunt u contact opnemen met onze klantendienst. Wij staan u graag te woord.

    Alle genoemde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

  • Is mijn artikel of maat beschikbaar?

    Per artikel wordt in de webshop een voorraadstatus weergegeven. Er zijn vier verschillende statussen: groen, blauw, oranje en rood. De groene status betekent dat het product uit voorraad leverbaar is en direct geleverd kan worden. Blauw wil zeggen dat het product tijdelijk niet leverbaar is en in bestelling is bij de leverancier. Een oranje status houdt in dat het product niet voorradig is en besteld moet worden bij de leverancier. Ter indicatie wordt bij blauw en oranje een verwachte leverdatum aangegeven. De rode status betekent dat het product definitief uitverkocht en niet meer te verkrijgen is.

    Let op: de voorraadstatussen verschillen per product per maat en kleur.

  • Ik heb besteld maar wil mijn order wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Heeft u een fout gemaakt in uw order? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst om indien mogelijk de order nog aan te passen.

Betalen

Verzenden & Bezorging

Garantie & Retouren

  • Hoe kan ik gratis terugsturen?

    Terugsturen kan gratis via een UPS-Access Point binnen de bedenktijd van 30 dagen. U mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Het is wel belangrijk dat u het artikel niet gebruikt of wast en dat u altijd de originele verkoopverpakking mee naar ons stuurt. Zie hiervoor ook onze retourvoorwaarden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?".

    1.       Meld uw retour aan

    Meld de artikelen die u wilt terugsturen aan via de website. Selecteer de artikelen en klik op ‘Bevestig retour’. U ontvangt vervolgens een e-mail met daarin het retourlabel als bijlage. Deze dient u te printen.

    2.       Pak uw retour in

    Doe de retourartikelen terug in de verpakking (met de stickers erop) en zoveel mogelijk in één doos of zak, bij voorkeur de originele Smulderstextiel.be bezorgdoos of zak. Daarmee helpt u ons om uw retour sneller te kunnen verwerken. Stop het onderste deel van het retourlabel in het pakket en plak het bovenste deel op het pakket.

    3.       Overhandig uw retour

    U kunt uw retourpakket afgeven bij alle UPS-Access Points in België. Bij het UPS-Access Point ontvangt u een bewijs met de track & trace-code van uw retourpakket. Met deze code kunt u uw pakket volgen en zien of wij het al hebben ontvangen.

    4.       Uw geld terug

    Wij sturen een e-mail zodra uw retour is verwerkt. Na verwerking van uw retour storten wij het bedrag direct retour en kunt u dit binnen 3 werkdagen op uw overzichten terugvinden. Maakt u gebruik van Achteraf betalen? Dan verrekenen wij het retourbedrag op uw factuur. Heeft u verzend- of administratiekosten betaald en stuurt u uw volledige bestelling retour? Dan ontvangt u ook deze kosten terug.

  • Kan ik artikelen ruilen?

    Ruilen staat in principe gelijk aan het terugsturen van uw artikel en het bestellen van een nieuw artikel. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden, die u hieronder kunt vinden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?". Neem contact met ons op als u een defect product heeft ontvangen, dan kijken wij hoe wij dit het beste voor u kunnen oplossen.

  • Wat zijn onze retourvoorwaarden?

    Terugsturen kan altijd gratis

    Bij Smulderstextiel.be krijgt u 30 dagen bedenktijd. In die 30 dagen mag u het artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Is het niet wat u zocht? Dan mag u het artikel gratis terugsturen bij een UPS-Access Point bij u in de buurt.

    Wettelijk gezien heb ik toch 14 dagen bedenktijd?

    Dat klopt, dit is uw ‘herroepingsrecht’: binnen 14 dagen mag u aankopen zonder opgaaf van redenen terugsturen. Maar wij willen u graag wat langer de tijd geven en hebben de bedenktijd verlengd naar 30 dagen. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, kunt u het herroepingsformulier (Word-document) invullen en opsturen. Dit is echter niet verplicht. Door gewoon terug te sturen, maakt u ook gebruik van uw herroepingsrecht.

    Wanneer gaat de 30 dagen bedenktijd in?

    De bedenktijd van 30 dagen gaat in op het moment dat u (een deel van) uw bestelling ontvangt.

    En als ik gebruik maak van Achteraf betalen?

    Dan heeft u nog steeds 30 dagen bedenktijd. Met Klarna kiest u ervoor om ook binnen 30 dagen te betalen. Betaalt u aan Klarna voordat uw retourzending is verzonden of verwerkt? Dan stort Klarna het aankoopbedrag aan u terug.

    Mag ik alles binnen 30 dagen terugsturen?

    In principe heeft u het recht om alles terug te sturen, zolang u de artikelen in de originele staat behoudt. Dit betekent dat u ervoor dient te zorgen dat de artikelen die u retourneert onbeschadigd zijn en in de originele verpakking zitten. U mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat u het artikel op een andere manier heeft gebruikt dan u in een winkel zou doen, mogen wij u aansprakelijk stellen.

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik daarmee terecht?

    Als u een klacht heeft over een product of over een van onze diensten kunt u contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand e-mailadres. Wij nemen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling en geven u binnen maximaal 14 dagen een inhoudelijke reactie.

    Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Heb ik garantie op mijn product?

    Op alle artikelen die u bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit houdt in dat u in alle redelijkheid een goed product mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Binnen de wettelijke garantie kijken wij naar een passende oplossing zoals vervanging van het product door hetzelfde of een gelijkwaardig product. Wanneer vervanging niet mogelijk is heeft u recht op restitutie van het aankoopbedrag.