veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Stap 1 - Producten bestellen
    Heeft u een product gevonden? Klik dan op de knop 'IN WINKELWAGEN'.

    Stap 2 – Winkelwagen
    Kies het gewenste aantal artikelen of kies 'VERDER WINKELEN' om nog een product toe te voegen aan de winkelwagen.

    Stap 3 – Bestellen
    Bent u klaar met winkelen? Klik dan in uw winkelwagen op de knop ‘BESTELLEN’.

    Stap 4 - Gegevens invoeren
    Om uw bestelling te kunnen verwerken, vragen wij u enkele persoonlijke gegevens in te vullen.

    Stap 5 - Betaal- en bezorgmethode
    Hier kunt u uw betalingsmethode selecteren en kiezen of u uw bestelling wilt afhalen of laten bezorgen.

    Stap 6 - Bestelling bevestigen
    Tot slot kunt u uw bestelling controleren en dient u onze Algemene Voorwaarden te accepteren door te klikken op 'AANKOOP BEVESTIGEN'.
    Per e-mail ontvangt u een bevestiging van uw aankoop.

    Bij Smulderstextiel.be staat veilig winkelen hoog in het vaandel.
    Online winkelen is bij ons dan ook 100% veilig en betrouwbaar. Bij vragen over het bestellen van artikelen kunt u contact opnemen met onze klantendienst. Wij staan u graag te woord.

    Alle genoemde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

  • Is mijn artikel of maat beschikbaar?

    Per artikel wordt in de webshop een voorraadstatus weergegeven. Er zijn vier verschillende statussen: groen, blauw, oranje en rood. De groene status betekent dat het product uit voorraad leverbaar is en direct geleverd kan worden. Blauw wil zeggen dat het product tijdelijk niet leverbaar is en in bestelling is bij de leverancier. Een oranje status houdt in dat het product niet voorradig is en besteld moet worden bij de leverancier. Ter indicatie wordt bij blauw en oranje een verwachte leverdatum aangegeven. De rode status betekent dat het product definitief uitverkocht en niet meer te verkrijgen is.

    Let op: de voorraadstatussen verschillen per product per maat en kleur.

  • Ik heb besteld maar wil mijn order wijzigen of annuleren. Hoe doe ik dat?

    Als u uw order wilt wijzigen of annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst via de telefoon of mail. Indien mogelijk kunnen wij de bestelling voor u aanpassen.

    Onze klantendienst is op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 21:00 (m.u.v. feestdagen). U kunt ons bellen op het telefoonnummer 03 808 4346, via de mail op klantendienst@smulderstextiel.be of vul het contactformulier in.

  • Hoe kan ik gebruik maken van mijn account?

    U haalt het beste uit onze service met een klantaccount. Via deze link kunt u inloggen als u al een account heeft. Via deze link kunt u een account aanmaken als u er nog geen heeft.

  • Waar kan ik mij in- of uitschrijven voor de nieuwsbrief?

    Via onze nieuwsbrief bent u altijd als eerste op de hoogte van onze gratis stylingtips, aanbiedingen en beddengoedadvies, via deze link kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief.

    Wilt u de nieuwsbrief liever niet meer ontvangen? Via deze link kunt u zich daarvoor afmelden.

  • Hebben jullie een fysieke winkel?

    Smulderstextiel.be heeft geen fysieke winkel. Online hebben we de grootste collectie beddengoed van Vlaanderen, we zien u graag in onze webshop.

Betalen

  • Welke betaalmethodes zijn er?

    U kunt kiezen uit de volgende vier betaalmethodes: 
    - Bancontact
    - Kredietkaart
    - iDEAL
    - Betalen binnen 30 dagen

    Bancontact
    U betaalt direct veilig met uw bank.

    Kredietkaart
    Alle Visa, Mastercard en American Express kredietkaarten worden geaccepteerd.
    3D secure: We vinden het belangrijk dat deze betaalmethode veilig verloopt, daarom laten we betalingen niet alleen via een PCI-gecertificeerde partij lopen, maar hebben we ook een extra beveiligingsniveau voor betalingen met Visa en Mastercard. Dit beschermt de gebruiker tegen ongeautoriseerd gebruik van de kredietkaart.

    iDEAL
    iDEAL wordt voornamelijk gebruikt in Nederland maar wordt ook ondersteund in onze webshop. Net als bij Bancontact betaalt u direct veilig met uw bank.

    Betaal binnen 30 dagen
    Als u kiest voor ‘Betalen binnen 30 dagen’, betaalt u via Klarna uw factuur binnen 30 dagen. Voor deze betaalmethode rekenen wij transactiekosten van €2,95. Is ‘Betalen binnen 30 dagen’ voor u niet mogelijk? Dan vragen we u vriendelijk een andere betaalmethode te kiezen.

    Het is niet meer mogelijk onder rembours aan de deur te betalen.

  • Zijn er ook kortingscodes van Smulderstextiel.be?

    Smulderstextiel.be maakt geen gebruik van kortingscodes. U kunt zich hier inschrijven voor de nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te zijn van onze acties.

  • Waarom kan ik niet kiezen voor ‘Betalen binnen 30 dagen’?

    Bij de betaalmethode ‘Betalen binnen 30 dagen’ wordt een kredietaanvraag bekeken door Klarna. Het kan zijn dat de aanvraag niet geaccepteerd is en u daarom niet kunt kiezen voor de optie ‘Betalen binnen 30 dagen’.

    Voor meer informatie of contact met Klarna hierover zie: https://www.klarna.com/be/klantenservice/waarom-is-mijn-aankoop-niet-goedgekeurd-door-klarna/.

  • Kan ik betalen met een cadeaukaart?

    Smulderstextiel.be maakt geen gebruik van cadeaukaarten of cadeaubonnen. Wij hebben geen cadeaubonnen in ons assortiment en het is niet mogelijk om te betalen met cadeaukaarten zoals een VVV cadeaukaart of Keuze Cadeaukaart.

Verzenden & Bezorging

  • Welke bezorgopties zijn er?

    Standaardbezorging
    Uw bestelling wordt, met uitzondering van bestellingen gedaan op zaterdag, standaard de volgende dag tussen 08.00 en 17.00 uur geleverd. Dit geldt alleen voor bestellingen die uit voorraad leverbaar zijn.

  • Welke afhaalopties zijn er?

    U kunt uw pakket in plaats van laten bezorgen ook afhalen. Dit kan bij een afhaalpunt naar keuze bij u in de buurt.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bij een bestelling van boven de € 50,- in België nemen wij de verzendkosten van € 4,95 voor onze rekening. In het buitenland kunnen de verzendkosten hoger liggen, ongeacht het orderbedrag. De verzendkosten voor het buitenland zijn:

    Frankrijk - € 5,95
    Duitsland - € 6,95
    Oostenrijk - € 8,95
    Luxemburg - € 9,95
    Spanje - € 17,95 

  • Wanneer wordt mijn product geleverd?

    Op iedere productpagina (en in uw winkelwagen) staat de voorraadstatus van het product. Er zijn een aantal mogelijkheden:

    Groen
    Het product is uit voorraad leverbaar. Afhankelijk van de keuze van uw bezorgoptie wordt het product dezelfde avond, de volgende dag of de dag/avond van uw keuze bezorgd.

    Blauw
    Het product is tijdelijk niet leverbaar en is in bestelling bij onze leverancier. Bij de status wordt een indicatie van de levertijd aangegeven.

    Oranje
    Het product is niet uit voorraad leverbaar en moet besteld worden bij de leverancier. Bij de status wordt een indicatie over de levertijd aangegeven.

    Rood
    Het product is uitverkocht en niet meer leverbaar.

    Let op: deze statussen verschillen per overtrek per maat en kleur en zijn afhankelijk van uw betaalwijze.

    Smulderstextiel.be houdt u, wanneer u een product besteld heeft dat niet uit voorraad leverbaar is, nauwkeurig op de hoogte van de levertijd.

  • Kan ik mijn pakket volgen?

    Ja, dat kan. Zodra uw producten zijn ingepakt in ons magazijn ontvangt u per mail een track & trace code. Deze is uiterlijk de volgende ochtend actief. 

  • Hoe worden producten verstuurd?

    De producten worden verpakt in een milieuvriendelijke verzendzak of, bij grote leveringen, in een doos voorzien van ons embleem/logo. 

  • Wordt er ook op zaterdag bezorgd?

    Ja, dat is in België ook op zaterdag mogelijk. Bezorging kan plaatsvinden tussen 08.00 en 17.00 uur van maandag t/m zaterdag.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

    Wanneer u niet thuis bent als uw pakket bezorgd wordt, probeert de bezorger in veel gevallen uw pakket aan te bieden bij uw buren. Mocht dit niet mogelijk zijn, zal het pakket naar een afhaalpunt gaan. U ontvangt hier bericht over.

    Weet u zeker dat u op een mogelijk moment van bezorging niet thuis bent? Kies dan in het bestelproces voor een latere bezorgdag of voor een afhaalpunt bij u in de buurt.

Garantie & Retouren

  • Hoe kan ik gratis terugsturen?

    Terugsturen kan gratis binnen de bedenktijd van 60 dagen. U mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Het is wel belangrijk dat u het artikel niet gebruikt of wast en dat u altijd de originele verkoopverpakking mee naar ons stuurt. Zie hiervoor ook onze retourvoorwaarden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?".

    1.       Meld uw retour aan

    Meld de artikelen die u wilt terugsturen aan via de website. Selecteer de artikelen en klik op ‘Bevestig retour’. U ontvangt vervolgens een e-mail met daarin het retourlabel als bijlage. Deze dient u te printen.

    2.       Pak uw retour in

    Doe de retourartikelen terug in de verpakking (met de stickers erop) en zoveel mogelijk in één doos of zak, bij voorkeur de originele Smulderstextiel.be bezorgdoos of zak. Daarmee helpt u ons om uw retour sneller te kunnen verwerken. Stop het onderste deel van het retourlabel in het pakket en plak het bovenste deel op het pakket.

    3.       Overhandig uw retour

    In onze e-mail met het retourlabel staat aangegeven waar u het retourpakket kunt overhandigen, volg deze instructies op. Na het inleveren ontvangt u een bewijs met de track & trace-code van uw retourpakket. Met deze code kunt u uw pakket volgen en zien of wij het al hebben ontvangen.

    4.       Uw geld terug

    Wij sturen een e-mail zodra uw retour is verwerkt. Na verwerking van uw retour storten wij het bedrag direct retour en kunt u dit binnen 3 werkdagen op uw overzichten terugvinden. Maakt u gebruik van Achteraf betalen? Dan verrekenen wij het retourbedrag op uw factuur. Heeft u verzend- of administratiekosten betaald en stuurt u uw volledige bestelling retour? Dan ontvangt u ook deze kosten terug.

  • Kan ik artikelen ruilen?

    Ruilen staat in principe gelijk aan het terugsturen van uw artikel en het bestellen van een nieuw artikel. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden, die u hieronder kunt vinden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?". Neem contact met ons op als u een defect product heeft ontvangen, dan kijken wij hoe wij dit het beste voor u kunnen oplossen.

  • Wat zijn onze retourvoorwaarden?

    Terugsturen kan altijd gratis

    Bij Smulderstextiel.be krijgt u 60 dagen bedenktijd. In die 60 dagen mag u het artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Is het niet wat u zocht? Dan mag u het artikel gratis terugsturen via de instructies die u van ons ontvangt na het aanmelden van uw retour. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder naar keuze terugsturen, al zijn dan de verzendkosten wel voor u.

    Wettelijk gezien heb ik toch 14 dagen bedenktijd?

    Dat klopt, dit is uw ‘herroepingsrecht’: binnen 14 dagen mag u aankopen zonder opgaaf van redenen terugsturen. Maar wij willen u graag wat langer de tijd geven en hebben de bedenktijd verlengd naar 60 dagen. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, kunt u het herroepingsformulier (Word-document) invullen en opsturen. Dit is echter niet verplicht. Door gewoon terug te sturen, maakt u ook gebruik van uw herroepingsrecht.

    Wanneer gaat de 60 dagen bedenktijd in?

    De bedenktijd van 60 dagen gaat in op het moment dat u (een deel van) uw bestelling ontvangt.

    En als ik gebruik maak van Achteraf betalen?

    Dan heeft u nog steeds 60 dagen bedenktijd. Met Klarna kiest u ervoor om binnen 30 dagen te betalen. Betaalt u aan Klarna voordat uw retourzending is verzonden of verwerkt? Dan stort Klarna het aankoopbedrag aan u terug.

    Mag ik alles binnen 60 dagen terugsturen?

    In principe heeft u het recht om alles terug te sturen, zolang u de artikelen in de originele staat behoudt. Dit betekent dat u ervoor dient te zorgen dat de artikelen die u retourneert onbeschadigd zijn en in de originele verpakking zitten. U mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat u het artikel op een andere manier heeft gebruikt dan u in een winkel zou doen, mogen wij u aansprakelijk stellen.

    Meld de artikelen die u wilt retourneren gemakkelijk aan via de website.

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik daarmee terecht?

    Als u een klacht heeft over een product of over een van onze diensten kunt u contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand e-mailadres. Wij nemen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling en geven u binnen maximaal 14 dagen een inhoudelijke reactie.

    Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Heb ik garantie op mijn product?

    Op alle artikelen die u bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit houdt in dat u in alle redelijkheid een goed product mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Binnen de wettelijke garantie kijken wij naar een passende oplossing zoals vervanging van het product door hetzelfde of een gelijkwaardig product. Wanneer vervanging niet mogelijk is heeft u recht op restitutie van het aankoopbedrag.

  • Hoe kan ik contact opnemen?

    Heeft u een vraag, opmerking of wilt u graag advies via de mail of telefoon? Onze klantendienst is op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 21:00 (m.u.v. feestdagen). U kunt ons bellen op het telefoonnummer 03 808 4346, via de mail op klantendienst@smulderstextiel.be of vul het contactformulier in.